GIVE AND TAKE LETAKNYA DEKAT MANA

Kadang2 bila pasangan kita ada chat dengan perempuan lain atau komen ala2 admire dengan perempuan lain mesti kita terasa dan cemburu.. Dan mula pertikaikan kenapa, mengapa dan apa.. Tapi dalam masa yang sama kita jugak ada buat begitu.. Alasannya “itu kawan dan dah lama kenal..”

Kita minta supaya pasangan kita setia, jujur dan jaga hati dan perasaan kita.. Tapi dalam masa yang sama adakah kita buat apa yang kita minta dia buat.. Pernah tak kita fikir akan perasaan pasangan kita bila dia baca komen, text dari kawan2 lelaki yang memanggil kita sayang atau menyatakan rindu..

Kita beria2 delete text dari kawan2 lelaki atau skandal kononnya tak nak kantoi dengan pasangan.. Tapi kalau pasangan kita cepat je kita melenting… Kita minta dia terima kita seadanya.. Buruk baik kita.. Tapi kita selalu complain tentang dia… Dia itu dia ini…

Peliknya perempuan.. Tapi lelaki pun pelik juga.. Sebab apa.. Waktu mereka nak tambat hati kita.. Sedaya upaya dia menarik perhatian kita.. Mereka jadi caring.. Loving etc.. Tetapi bila mereka dah yakin yang kita sayang, mereka akan buat endah tak endah..

Pendek kata itulah lumrah dalam perhubungan.. Hubungan itu diduga dengan pelbagai.. Tapi jika pasangan kita tu adalah jodoh kita.. 1000 halangan pun tak akan mampu untuk buat dia pergi dari kita.. Tapi kalau dia bukan jodoh kita.. 1 halangan pun dah cukup buat dia pergi dari kita..

Cuma jika kita sudah mempunyai pasangan tak salah kalau kita menunjukkan rasa kasih dan sayang tanda kita menghargai pasangan kita tu.. Jagalah hati pasangan kita dan bertolak ansurlah.. Setiap masalah tu jangan di selesaikan dengan amarah.. Tapi berbincang.. Berterus terang adalah kunci utama..

Apa yang penting janganlah kita mengongkong pasangan kita..Berikan mereka sedikit ruang untuk kehidupan dan masa peribadi mereka sendiri.. Memahami itu penting untuk perhubungan.. Dan CB berpegang pada satu prinsip “walau terdapat sejuta alasan untuk kita pergi.. tapi peganglah satu alasan untuk kita setia..”



4 comments:

najwa zahid said...

nk mulakan hbgn x sesusah nk kekalkan hbgn. hehe. mcm2 dugaan dtg.

Asha Lya said...

Setiap prhubungn tu pasti da dugaannya,kita d uji sejauh mna kita mampu brthn
Kunci utama klau lya pegang sabar dan terus sbr

Cik Cahaya Bunga said...

@najwa zahid tau xpe najwa...

Cik Cahaya Bunga said...

@Asha Lya lya hurmmm sabar tu memang perlu..

Popular Posts

 
COPYRIGHT © 2010-2017 . ALL RIGHT RESERVED BY CIK CAHAYA BUNGA