KOD PANGGILAN ANTARABANGSA

Hari nie CB nak share dengan korang no kod telefon negara-negara dalam dunia nie.. Sebab kenapa CB nak share dengan korang?? Kebetulan tadi CB dapat 2 panggilan dari no +606281396465687 tapi CB tak jawab sebab kebetulan masa call ni masuk CB ada kerja dekat department sebelah.. Korang pun mesti ada terima panggilan dari no antarabangsa yang tidak dikenalikan.. Dan kita jugak kena hati-hati dengan setiap panggilan yang kita terima memandangkan banyak sindikit-sindikit yang boleh mencuri maklumat contact dan acc no. dengan hanya menjawab panggilan (seperti yang diwar-warkan PDRM tidak lama dulu..) kecuali kita ada kenalan diluar negara lah kan boleh lah kita jawab panggilan dia.. Kali terakhir senarai kod dibawah dikemaskini adalah pada Mei 2013.. Mungkin ada perubahan dari masa ke semasa..

Zon 1 – Amerika Utara


Zon 2 – Afrika


Zon 3 – Eropah


Zon 4 – Eropah



Zon 6 – Asia Tenggara dan Oceania


Zon 7 – Russia dan sekelilingnya


Zon 8 – Asia Timur dan Servis-servis Istimewa


Zon 9 – Barat dan Selatan AsiaTimur Tengah


3 comments:

Wanie Seuk said...

thankss utk prkongsian tuuu.. saya lg tak brani kalau angkt numbr yang tk save.. takut insurans, bank.. sdgkan tak nak pun tau pasal iklan diaorang.. ahahahah.. anyway nak jmput awak singgah blog saya.. cuci mata tngok kain sngket sarawak.. mmg trnding habsss.. harga pun murahhh.. thanks kalau sudi lawat blog sayaa.. ahahahaha http://wanieseuk.blogspot.com/2016/01/songket-sarawak-preview-part-2.html

Aisy said...

terima kasih untuk ni. sebab aisyah dah lama cari kod kod ni, tapi maybe salah keywords so tak jumpa jumpa. Now, I found your blog, it helps a lot. thanks :)

Unknown said...

T.q

Popular Posts

 
COPYRIGHT © 2010-2017 . ALL RIGHT RESERVED BY CIK CAHAYA BUNGA