My Meow Now

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

KUIH GUNTING

Sepanjang minggu nie petang jew mesti hujan.. Nak bawak anak berjalan pun agak tak selesa bila cuaca macam nie jadi apa lagi yang boleh buat selain dari tengok tv je kan..cerita pun boleh tahan jugak..





Tapi tiba2 pulak Cik Bunga rasa macam nak mengunyah sesuatu...kalau dapat mkn kekacang ke atau kerepek2 ke ala2 tgk wayang macam tu.. Terus datang idea nak buat kuih gunting.. Bahan2 pun ada dekat umah..



1 Peket tepung gandum
1 Biji telur
Garam secukup rasa
3 Sudu besar planta
1 Sudu besar minyak sayuran
1 Sudu besar serbuk kari
Daun sup
Air secukupnya






* gaulkan semua bahan sehingga menjadi doh...
* kemudian gelekkan sehingga nipis (ambil cikit2) dan gunting..
* panaskan minyak dan goreng sehingga garing...
* siap di hidang..



Tabung Mia

Menarik Disini